Week 3+4 - Reisverslag uit Skaulo, Zweden van Maartje Laar - WaarBenJij.nu Week 3+4 - Reisverslag uit Skaulo, Zweden van Maartje Laar - WaarBenJij.nu

Week 3+4

Door: Maartjevdl

Blijf op de hoogte en volg Maartje

26 September 2014 | Zweden, Skaulo

Het was deze weken een beetje hectisch hier. Vandaar dat het nu 2 weken duurde voor een nieuw blog. We hebben het ontzettend druk gehad met trainen deze weken, alle teams moesten zoveel lopen als mogelijk was. Dat hield in dat Lies bijna iedere dag kwam voor te trainen. Savonds waren we dan zo moe dat niemand nog energie had om iets anders te doen.
Het trainen gaat wel steeds meer, de honden beginnen weer meer spieren te krijgen en we hoeven bijna geen gas meer te geven op de quad. Ook de draai die we moeten maken tijdens iedere trainingsronde gaat steeds makkelijker! Dit is erg fijn want nu kunnen we binnenkort een andere route gaan nemen die wat leuker is. Alleen rijden we dan door een gebied waar gejaagd word op elanden, dus we moeten dan wel zeker zijn dat ze dan niet jagen. (;
Verder zijn deze week nog wat andere dingen voorgevallen, zo is Catherine (een Duitse vrouw die voor het huishouden zorgde) van een ladder gevallen en heeft ze haar voet op 2 plaatsen gebroken. Daarom moest ze opgenomen worden in het ziekenhuis en is ze afgelopen zondag geopereerd. Sinds gisteren is ze weer terug maar kan 6 weken nog niet goed lopen. Dit houd dus in dat wij nu ook de huishoudelijke taken erbij hebben.. Dus dubbel balen nu voor iedereen.
Ook dachten we dat er een hond zwanger is wat totaal niet gepland was, dus we zijn hiermee naar de dierenarts gegaan maar hier is uit gebleken dat dit gelukkig toch niet zo was. Een andere hond is namelijk al zwanger en kan ieder moment puppy’s krijgen, we hebben dus geen plaats voor nog meer puppy’s.
Gisteren hebben we ook afscheid moeten nemen van een van de honden.. Anne, een hond van 10 jaar, was al een tijdje ziek maar nu was het wel heel erg en daarom heeft Lotti de beslissing vandaag gemaakt.
Op 21 september is hier de eerste sneeuw gevallen! We wisten niet wat we zagen toen we uit het raam keken sochtends.. Gisteren en vandaag sneeuwt het nog steeds en ligt er al wat meer sneeuw. Dus de winter komt snel! Dit houdt ook in dat de honden hun winter voer krijgen. Ze krijgen nu vlees gemengd met water en brokken. Dit omdat het drinkwater voor hun bevriest buiten en nu krijgen ze hun water via het voer.
Sinds vandaag is Martina ook weer naar huis ze was hier voor 2 weken. Wel heel jammer want ze was heel aardig en gezellig. Dus nu zijn we nog met z’n 3e over.. En Catherine is ook weer ingetrokken in onze cabin aangezien het daar voor haar iets beter is om te bewegen met d’r krukken.
Nou dit was het wel zo ongeveer denk ik…
Tot volgende week !