Week 2 - Reisverslag uit Skaulo, Zweden van Maartje Laar - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Skaulo, Zweden van Maartje Laar - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Maartjevdl

Blijf op de hoogte en volg Maartje

12 September 2014 | Zweden, Skaulo

Jeetje wat ging deze week snel voorbij! We hebben een best drukke week gehad namelijk.

Natuurlijk veel getraind met de honden aangezien Lies wilde dat alle teams aan de beurt zouden komen. Dit was naast dat het erg leuk is ook erg zwaar, zit al onder de krassen en blauwe plekken van de hyperactieve honden. Maar het is het allemaal waard, want het is heerlijk om met deze onvoorspelbare beesten te werken!

Sinds zondagavond is er weer een nieuw meisje gekomen om ons 2 weken te komen helpen. Ook met haar is het gezellig en aangezien Finn is vertrokken zijn we nu met alleen maar meiden in onze crew cabin wat erg gezellig is!

Maandag zijn Amber en ik samen met Anders (lotti's klusser en redder in nood) naar Lulea gereden om hooi te halen voor in de hondenhokken wanneer het koud wordt. Dit was 300 km rijden, dus 600 km op een dag. Het was een ontzettend lange rit maar heel leuk om zo meer van Zweden te zien. Ook zijn we onderweg gestopt om bij de mac te eten en te winkelen. Dus voor ons was de dag zeer geslaagd.

Dinsdag was het Amber haar verjaardag, hiervoor zijn we samen met Lotti naar Gallivare gegaan om te ''shoppen''. Het shoppen viel wat tegen maar het was leuk om het dorpje te zien. Toen we terug kwamen had Lotti taart gekocht, de duitse meisjes hadden samen taart gebakken en zelfs de plaatselijke jager had een taart gebakken. Dus we hadden genoeg taart voor de rest van het jaar.. Maar het was erg gezellig!

Volgende week gaan we volle bak trainen aangezien alle teams 2 keer moeten lopen. Dus gaat weer een drukke week worden!